RaceTech

Our poll

Cat de des folositi bicicleta?
Total of answers: 58

Statistics


Total online: 1
Guests: 1
Users: 0


Meteo Ploiesti
Weatheradd.com

Login form

Search

Calendar

«  January 2011  »
SuMoTuWeThFrSa
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Site friends

  • Logged in as Guest | Group "Guests" Welcome Guest
    My Profile | Registration | Log in | RSS
    Main » 2011 » January » 3 » Protocol colaborare Politia Romana
    11:51 AM
    Protocol colaborare Politia Romana
    Campania "Puneti Frana Furturilor de Biciclete!"

     

    Furturile de biciclete săvârşite pe raza municipiului Ploieşti, şochează prin simplitatea şi rapiditatea cu care se produc. Marea majoritate a bicicletelor au fost sustrase, în cazul blocurilor de locuinţe, de pe scara blocului şi din uscătoriile blocurilor. În prea multe dintre situaţii, aceste vehicule nu erau asigurate corespunzător sau nu erau asigurate cu niciun mijloc tehnic de protecţie, astfel încât ele au fost „săltate” foarte uşor.

     O situaţie relativ asemănătoare o întâlnim şi în cazul furturilor de biciclete aflate în gospodăriile de tip „casă pe pământ”, bicicletele fiind lăsate la vedere în curtea imobilului căile
    de acces fiind neasigurate, respectiv biciclete lăsate neasigurate în faţa casei.

    În cazul bicicletelor asigurate cu lanţ sau cablu prevăzute cu încuietori, acestea nu au constituit o piedică în calea infractorilor, ele fiind tăiate cu cleşti de forţă, după cum arată
    cercetările criminalistice poliţieneşti.

    Sintetic, putem vorbi de două situaţii:

     1.      o primă situaţie este dată de neglijenţa posesorilor de
    biciclete;

    2. a doua, este reprezentată de asigurarea incorectă/ineficientă
    a bicicletei.

     Pentru prima situaţie nu spunem decât că este la nivelul simţului comun faptul că prin lăsarea neasigurată a bicicletei, hoţii „sunt invitaţi” să treacă direct la actul infracţional. Referindu-ne
    la furturile de pe scara blocurilor, hoţii pot gândi cam în această manieră:

     -     chiar şi cu interfon la intrarea în bloc, se va găsi cineva care să le deschidă;

    -         odată ajunşi în scara blocului vor pleca nestingheriţi cu bicicleta, pornind de la premisa că „nimeni nu îi va întreba de sănătate”, respectiv dacă pot face dovada că bicicleta le aparţine.

           
    Pentru a doua situaţie, românii nu sunt dispuşi să gândească franţuzeşte: „sunt prea sărac să îmi permit lucruri ieftine”, adică nu sunt dispuşi să investească într-un sistem de închidere de calitate, motiv pentru
    care nu iau în calcul următoarele:

    a.      că există mijloace tehnice de asigurare, clasificate pe
    nivele de securitate, care trebuie consemnate pe ambalajul
    lanţului/lacătului/cablului antifurt;

     b.      că asigurarea corectă  a bicicletei nu împiedică total furtul dar:

    -         „îl ţine” pe hoţ mai mult timp la faţa locului; cu atât
    mai bine pentru poliţişti..., dacă îi anunţă cineva;

    -         hoţul este împiedicat să folosească anumite componente
    ale bicicletei, sau, se vede chiar nevoit să abandoneze furtul pentru că se
    expune la riscuri prea mari.

     

    Având în vedere cele expuse anterior, conducerea Secţiei 6 Poliţie din cadrul Poliţiei Municipiului Ploieşti a luat iniţiativa demarării unui proiect şi a unei Campanii de prevenire a furturilor de biciclete intitulate generic „Pune frână furturilor de biciclete!”. Prin caracterul ei de noutate şi originalitate, Campania se va dezvolta, pentru început, la nivelul municipiului Ploieşti pe durata unui an, urmând apoi să fie extinsă la nivelul judeţului Prahova.

      Activităţile Proiectului vor debuta în data de 10.02.2011, începând cu ora 1500 la sediul Inspectoratului Judeţean de Poliţie Prahova din Ploieşti, strada Vasile Lupu, nr. 60. Cu această ocazie, o dată cu restituirea către păgubiţi a bicicletelor furate de pe raza municipiului Ploieşti, vor fi prezentate materialele de campanie, dezbătute măsurile antivictimale propuse de partenerii de proiect şi înregistrate primele biciclete.

     Reducerea  riscului de victimizare a cetăţenilor ca urmare a săvârşirii  infracţiunilor de furt de biciclete reprezintă scopul general al activităţilor poliţieneşti, acest scop preconizând sa fie atins prin:

     i. informarea cetăţenilor cu privire la măsurile ce trebuie adoptate pentru a nu deveni
    victime ale infracţiunilor de furt de biciclete;

     

    ii. efectuarea demersurilor de înregistrare a bicicletelor pentru recuperarea lor mai rapidă
    în cazul furtului.

     Punctul „i” face parte din ansamblul măsurilor de prevenire ante-delictum, adică înainte să se producă infracţiunea, iar activităţile noastre şi ale partenerilor vor consta în sensibilizarea posesorilor de biciclete în direcţia adoptării unor conduite care să împiedice sau să pună în dificultate un eventual hoţ. Dintre acestea, recomandăm :

     1.      Chiar dacă bicicleta este asigurată, păstraţi codul
    acesteia într-un loc sigur sau în telefonul mobil;

     2.      Achiziţionaţi un bun sistem de securitate; cu un nivel de
    securitate peste 8, sau încuietori de tip U-lock (bară metalică în forma
    literei „U” cu închidere la ambele capete);

     3.      Pentru bicicletele dotate cu sisteme de eliberare rapidă
    a roţii (bolt-on), demontaţi roata din faţă, plasaţi-o lângă cea din spate,
    după care legaţi roţile împreună cu cadrul de un punct rigid (mai ales când
    staţionaţi mult timp);

     4.      A parca bicicleta în locuri izolate, este un risc în
    sine, chiar dacă luaţi toate măsurile de precauţie. Încercaţi să parcaţi în
    locuri luminate, cu o bună vizibilitate, astfel încât să poată fi surprinsă
    orice tentativă de furt;

     5.      Acasă, pe cât este posibil, ţineţi bicicleta în
    interiorul locuinţei;

     6.      O bicicletă lăsată pe scara blocului, în faţa casei, în uscătoria
    blocului sunt invitaţii prea greu de refuzat pentru hoţi;

     7.      Pentru bicicleta dotată cu schimbătoare de viteză, după
    ce o asiguraţi, aşezaţi lanţul pe foaia mică şi pinionul mare;

     8.      Aplicaţi semne distinctive pe componentele bicicletei
    pentru uşurarea identificării şi recuperării în caz de furt.

     Punctul „ii” (înregistrarea bicicletei) face parte din ansamblul mijloacelor de prevenire post-delictum,
    după ce furtul s-a produs şi constă în:

    -         înregistrarea la poliţie a unor
    caracteristici funcţionale sau numerice ale bicicletei; proprietarul se
    prezintă la Poliţie cu actele bicicletei şi cu bicicleta;

    -         Poliţia emite unui certificat de
    înregistrare;

    -         se aplică unui stick pe bicicletă al
    cărui mesaj este de natură să „pună pe gânduri”un eventual hoţ.

     Dacă furtul se produce totuşi, bicicletele şi componentele sale sunt lesne de identificat, pentru că datele comunicate Poliţiei sunt cunoscute doar de Poliţie şi proprietar.

     În acest efort efort de prevenire a furturilor de biciclete şi de recuperare rapidă a prejudiciului cauzat, suntem sprijiniţi de:

            ASOCIAŢIA SPORTIVĂ „RACETECH” PLOIEŞTI

           FREERIDER.ro- publicaţie online

           S.C. TOMAS. S.R.L.- dl. Marian Toma

           CLUB SPORTIV CICLISM PETROLUL PLOIEŞTI

           CLUB SPORTIV DINAMO Secţia CICLISM

           FIRMA DE PUBLICITATE „DaDESIGN”

           RADIO PRAHOVA


      DE CAND VA FI LANSATA OFICIAL CAMPANIA, AMATORII SE POT PREZENTA LA SECTIA 6 PENTRU A-SI INREGISTRA BICICLETELE , de aceea se va face o lista cu membrii Racetech
    ps:campania va fi lansata cu participarea presei (de nivel national)

    In cazul oricaror incidente pe care le aveti in trafic puteti apela dispeceratul IPJ PRAHOVA la urmatoarele numere de telefon: 0244/595340 sau 0244/302005. Datele despre termenii protocolului cu Politia Romana le vom publica ulterior.

    Vizualizari: 2316 | Adaugat de: CrazyStyx | Rating: 0.0/0
    Total comments: 3
    3 dorin  
    0
    Oricum, atat dupa semnarea protocolului cat si la deschiderea oficiala a Campaniei ati fost extraordinari si trebuie sa va multumesc pentru tot!!! Simtim ca nu am muncit degeaba!!!
    Aduc cateva precizari: la nivelul Municipiului Ploiesti orice biciclist isi poate inregistra bicicleta la sectia de politie de care apartine. De exemplu: cineva care locuieste in zona Dinu-Vest, va merge la Sectia 3 Politie; cel din zona Democratiei, isi va inregistra bicicleta la Sectia 4 Politie...este simplu. Biciclistii vor avea tot sprijinul politistilor.
    Ne vom reintalni curand pentru un grup de lucru pentru ca dorim sa aducem imbunatatiri proiectului si avem nevoie de sfatul biciclistilor. Toate cele bune!

    2 CrazyStyx  
    0
    SFAT:
    cand mergeti sa va faceti un asemenea certificat sa aveti dinainte o lista cu partile componente, serii ale componentelor(care au) si o poza(cu bicicleta bineinteles) in format color, chiar si scoasa la imprimanta de dimensiunea 600x350mm

    1 CrazyStyx  
    0
    Actiunea se va desfasura joi la ora 15:00 la sediul IPJ PH de pe Vasile Lupu iar cei prezenti vor deveni stapani si din punct de vedere legal al bicicletelor. In cazul furtului identificarea este mult mai facila si probabilitatea de recuperare este mult mai mare.

    Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii.
    [ Registration | Login ]