RaceTech

Our poll

Cat de des folositi bicicleta?
Total of answers: 58

Statistics


Total online: 1
Guests: 1
Users: 0


Meteo Ploiesti
Weatheradd.com

Login form

Search

Calendar

«  April 2024  »
SuMoTuWeThFrSa
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Site friends

  • Logged in as Guest | Group "Guests" Welcome Guest
    My Profile | Registration | Log in | RSS

    Cu bicicleta in tren

     Cu bicicleta in trenCFR Călători a uitat că în această ţară pasionaţii sportului pe două roţi folosesc trenul pentru transportul bicicletei. În momentul de faţă nu există, la nivel naţional, vagoane cu locuri dedicate pentru depozitarea lor. Un prim pas mic din punct de vedere cantitativ a fost concretizat pe ruta Bucureşti-Braşov şi retur. CFR Călători informează pasagerii că, începând cu data de 13 noiembrie 2008, va fi introdus permanent, în compunerea unor trenuri de pe ruta Bucureşti Nord – Braşov şi retur, câte un vagon prevăzut cu spaţii pentru biciclete şi/sau schiuri,(http://www.cfr.ro/calatori/) dupa cum urmeaza:

    * Acc 1745  plecare din Bucuresti Nord la 07.30 - sosire in Brasov la 10.19
     * Acc 1746  plecare din Brasov la 16.00 - sosire in Bucuresti Nord la 18.53
     * Acc 1621  plecare din Bucuresti Nord la 09.42 - sosire in Brasov la 12.54
     * Acc 1622  plecare din Brasov la 17.15 - sosire in Bucuresti Nord la 20.25

    Acest serviciu este gratuit, iar capacitatea de transport pe vagon este de 8 biciclete si/sau de 24 perechi de schiuri.
    Instructiunile de asigurare si de depozitare ale bicicletelor si/sau ale schiurilor sunt afisate in vagon:

     In acest spatiu pot avea acces la suporti atat biciclete, care pot fi asezate in pozitie verticala sau onzontala, cat si schiuri.
     1. Asezarea bicicletei in pozitie verticala presupune parcurgerea urmatoarelor etape:
     -aducerea bicicletei in dreptul suportului;
     -ridicarea bicicletei cu roata din fata la nivelul suportului;
     -pozitionarea rotii din fata cu janta pe carligul de sprijin;
     -orientarea rotii paralel cu ramura inclinata a suportului;
     -lasarea bicicletei in sprijin liber ancorata de carligul de sprijin;
     -fixarea rotii din spate a bicicletei prin impingere in suportul aferent.
     Pentru recuperarea bicicletei se parcurg aceleasi etape derulate in sens contrar celei de asezare.
     2. Asezarea bicicletei in pozitie orizontala presupune parcurgerea urmatoarelor etape:
     -aducerea bicicletei in dreptul suportului;
     -pozitionarea rotii din fata cu janta pe carligul de sprijin; -orientarea bicicletei paralel cu ramura inclinata a suportului;
     -lasarea bicicletei cu roata din spate in sprijin liber pe podea.
     Pentru retragerea bicicletei se parcurg aceleasi etape derulate in sens contrar celei de asezare.
     3. Asezarea schiurilor in pozitie verticala presupune:
     3.1 Accesul la suport:
     -se ridica usa cea 10 mm din punctul de ridicare;
     -se rabate in partea dreapta;
     -se pozitioneaza schiurile;
     -se introduce fisa de 50 bani;
     -se inchide usa;
     -se actioneaza cheia tip yala spre dreapta
     -se asigura echipamentul prin retragerea cheii.
     3.2 Recuperarea schiurilor
     -se introduce cheia si se roteste spre stanga;
     -se ridica si se deschide usa;
     -se extrage fisa;
     -se scot schiurile
       Inainte de efectuarea calatoriei, pasagerii sunt rugati sa solicite la statiile si agentiile CFR din Bucuresti si din tara informatii privind rutele si orariile trenurilor.
      Informatii legate de orarii, tarife, circulatia trenurilor, oferte, etc. sunt disponibile si la telefon: 021/9521 pentru trafic local, 021/314.55.28 (Agentia nr. 1 Bucuresti) pentru trafic international si pe site-ul www.cfr.ro

    Astfel de demersuri ar trebui continuate şi nu abandonate la stadiul de experiment. În toate trenurile interne bicicleta este văzută de naş’ ca un obiect interzis. De multe ori chestiunea aceasta se rezolvă cu o mică şpagă dată controlorului. Dacă aruncăm un ochi peste actuala legislaţie aflăm de la Cintia Chinde (directorul comercial de la CFR Călători) următoarele, în momentul actual bicicletele pot fi transportate în trenurile de călători ca şi bagaje de mână în condiţiile arătate la art. 17 din Regulamentul privind transportul pe Căile Ferate din România publicat în Monitorul Oficial al României nr. 838 din data de 11 octombrie 2006.

    Până la prezenţa vagoanelor speciale există soluţii pentru rezolvarea problemei. Prin eliminarea sau modificarea grilajelor care delimitează orizontal în două părţi mini-compartimentele de bagaje de la capătul multor compartimente (fostele spălătoare). Se poate ajunge, astfel, la spaţii adecvate pentru transportul bicicletelor. Din păcate am ajuns singura ţară din Uniunea Europeană unde lipsa locurilor amenajate nu permite luarea bicicletei în siguranţă
    Iniţiativele CFR Călatori lansate în direcţia adaptării la necesităţile bicicliştilor sunt încă la un nivel redus. Lucrurile se vor mişca în acest sens dat fiind faptul că Directiva adoptată de Uniunea Europeană ne obligă să intrăm în normalitate.